Run OpenMW via OpenCS

Involved development of the OpenMW construction set.
User avatar
Zini
Posts: 5538
Joined: 06 Aug 2011, 15:16

Run OpenMW via OpenCS

Post by Zini »

This is a new feature I have been working on for quite a while. Basically it adds a new item to the main menu (Debug->Run OpenMW) and a new button to the scene toolbar (no proper icon yet, sorry). Using either of these will start OpenMW with the content currently edited in OpenCS and the currently selected debug profile (see below). Using the button will drop you into the cell you are currently seeing in the scene (at the position of the camera). Note that any changes to the content file are automatically saved first. The main menu will always be bypassed (meaning you are dropped right into the game).

I added a new record type (Debug Profile), which can exist in project and session scope and is edited via Debug -> Debug Profiles.
The debug profile contains a field called script text. This field contains lines of text, that will be executed in the in-game console on startup.
Furthermore there are 3 flags:
- Default profile: These profiles are available from newly opened scene subviews (you can add profiles to a scene by dragging them from the profile table to the scene subview).
- Bypass new game: Skip the new game mechanism
- Global profile: Profile is available from the main menu item.

Additionally I extended regular scripts to the project scope (you can have them now in content and project files). Note that when running OpenMW from OpenCS the respective project file is included in the list of content files, meaning you can have scripts that are only available/used when running via OpenCS. Also note that OpenMW does not support namespaces yet. If you reference a script in project scope somewhere within another script you need to put the name into quotation marks, e.g. StartScript "project::someScript".

Please note, that OpenCS still does not load/save all types of records properly. Do not try this feature on Morrowind.esm directly (because it would save a crippled Morrowind.omwgame file that won't run properly). Instead create an addon, that does not use any record types that aren't supported.

This feature is now available in master for testing. I would like to see some of that especially on platforms other than Linux.

Also, we need reasonable default debug profiles for newly created projects. I filed an issue with a few initial suggestions: https://bugs.openmw.org/issues/1915

Any takers? Would require MW moddings experience (including some scripting) and the ability to navigate the file system. I think you can put files via the web page into github repositories, so not even an installed git client would be required.
User avatar
Greendogo
Posts: 1467
Joined: 26 Aug 2011, 02:04

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by Greendogo »

That's pretty awesome. Nice job, Zini!
User avatar
scrawl
Posts: 2152
Joined: 18 Feb 2012, 11:51

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by scrawl »

I created an Addon for Morrowind.esm and added a Debug profile. Why does nothing show up in Debug -> Run OpenMW sub-menu? It's empty.

Then I opened a scene view and was able to find the "Run OpenMW" button there. Clicking it gives me this error:
Image

Here's my openmw.cfg.

Code: Select all

start=balmora, magiergilde
skip-menu=1
script-run=/home/scrawl/openmw_start
no-sound=0
no-grab=1
fps=0
fallback-archive=Morrowind.bsa
fallback-archive=Tribunal.bsa
fallback-archive=Bloodmoon.bsa
fallback-archive=TR_Data.bsa
fallback=LightAttenuation_UseConstant,0
fallback=LightAttenuation_ConstantValue,0.0
fallback=LightAttenuation_UseLinear,1
fallback=LightAttenuation_LinearMethod,1
fallback=LightAttenuation_LinearValue,3.0
fallback=LightAttenuation_LinearRadiusMult,1.0
fallback=LightAttenuation_UseQuadratic,0
fallback=LightAttenuation_QuadraticMethod,2
fallback=LightAttenuation_QuadraticValue,16.0
fallback=LightAttenuation_QuadraticRadiusMult,1.0
fallback=LightAttenuation_OutQuadInLin,0
fallback=Inventory_DirectionalDiffuseR,1.0
fallback=Inventory_DirectionalDiffuseG,1.0
fallback=Inventory_DirectionalDiffuseB,1.0
fallback=Inventory_DirectionalAmbientR,0.0
fallback=Inventory_DirectionalAmbientG,0.0
fallback=Inventory_DirectionalAmbientB,0.0
fallback=Inventory_DirectionalRotationX,110
fallback=Inventory_DirectionalRotationY,90
fallback=Inventory_UniformScaling,0
fallback=Map_Travel_Siltstrider_Red,238
fallback=Map_Travel_Siltstrider_Green,230
fallback=Map_Travel_Siltstrider_Blue,30
fallback=Map_Travel_Boat_Red,30
fallback=Map_Travel_Boat_Green,30
fallback=Map_Travel_Boat_Blue,230
fallback=Map_Travel_Magic_Red,230
fallback=Map_Travel_Magic_Green,30
fallback=Map_Travel_Magic_Blue,30
fallback=Map_Show_Travel_Lines,0
fallback=Water_Map_Alpha,0.4
fallback=Water_World_Alpha,0.75
fallback=Water_SurfaceTextureSize,128
fallback=Water_SurfaceTileCount,10
fallback=Water_SurfaceFPS,12
fallback=Water_SurfaceTexture,water
fallback=Water_SurfaceFrameCount,32
fallback=Water_TileTextureDivisor,4.75
fallback=Water_RippleTexture,ripple
fallback=Water_RippleFrameCount,4
fallback=Water_RippleLifetime,3.0
fallback=Water_MaxNumberRipples,75
fallback=Water_RippleScale,0.15, 6.5
fallback=Water_RippleRotSpeed,0.5
fallback=Water_RippleAlphas,0.7, 0.1, 0.01
fallback=Water_PSWaterReflectTerrain,1
fallback=Water_PSWaterReflectUpdate,20.0
fallback=Water_NearWaterRadius,1000
fallback=Water_NearWaterPoints,8
fallback=Water_NearWaterUnderwaterFreq,0.3
fallback=Water_NearWaterUnderwaterVolume,0.9
fallback=Water_NearWaterIndoorTolerance,512
fallback=Water_NearWaterOutdoorTolerance,1024
fallback=Water_NearWaterIndoorID,Water Layer
fallback=Water_NearWaterOutdoorID,Water Layer
fallback=Water_UnderwaterSunriseFog,3
fallback=Water_UnderwaterDayFog,2.5
fallback=Water_UnderwaterSunsetFog,3
fallback=Water_UnderwaterNightFog,4
fallback=Water_UnderwaterIndoorFog,3
fallback=Water_UnderwaterColor,012,030,037
fallback=Water_UnderwaterColorWeight,0.85
fallback=PixelWater_SurfaceFPS,25
fallback=PixelWater_TileCount,4
fallback=PixelWater_Resolution,256
fallback=Fonts_Font_0,magic_cards_regular
fallback=Fonts_Font_1,century_gothic_font_regular
fallback=Fonts_Font_2,daedric_font
fallback=FontColor_color_normal,202,165,96
fallback=FontColor_color_normal_over,223,201,159
fallback=FontColor_color_normal_pressed,243,237,221
fallback=FontColor_color_active,96,112,202
fallback=FontColor_color_active_over,159,169,223
fallback=FontColor_color_active_pressed,223,226,244
fallback=FontColor_color_disabled,179,168,135
fallback=FontColor_color_disabled_over,223,201,159
fallback=FontColor_color_disabled_pressed,243,237,221
fallback=FontColor_color_link,112,126,207
fallback=FontColor_color_link_over,143,155,218
fallback=FontColor_color_link_pressed,175,184,228
fallback=FontColor_color_journal_link,37,49,112
fallback=FontColor_color_journal_link_over,58,77,175
fallback=FontColor_color_journal_link_pressed,112,126,207
fallback=FontColor_color_journal_topic,0,0,0
fallback=FontColor_color_journal_topic_over,58,77,175
fallback=FontColor_color_journal_topic_pressed,112,126,207
fallback=FontColor_color_answer,150,50,30
fallback=FontColor_color_answer_over,223,201,159
fallback=FontColor_color_answer_pressed,243,237,221
fallback=FontColor_color_header,223,201,159
fallback=FontColor_color_notify,223,201,159
fallback=FontColor_color_big_normal,202,165,96
fallback=FontColor_color_big_normal_over,223,201,159
fallback=FontColor_color_big_normal_pressed,243,237,221
fallback=FontColor_color_big_link,112,126,207
fallback=FontColor_color_big_link_over,143,155,218
fallback=FontColor_color_big_link_pressed,175,184,228
fallback=FontColor_color_big_answer,150,50,30
fallback=FontColor_color_big_answer_over,223,201,159
fallback=FontColor_color_big_answer_pressed,243,237,22
fallback=FontColor_color_big_header,223,201,159
fallback=FontColor_color_big_notify,223,201,159
fallback=FontColor_color_background,0,0,0
fallback=FontColor_color_focus,80,80,80
fallback=FontColor_color_health,200,60,30
fallback=FontColor_color_magic,53,69,159
fallback=FontColor_color_fatigue,0,150,60
fallback=FontColor_color_misc,0,205,205
fallback=FontColor_color_weapon_fill,200,60,30
fallback=FontColor_color_magic_fill,200,60,30
fallback=FontColor_color_positive,223,201,159
fallback=FontColor_color_negative,200,60,30
fallback=FontColor_color_count,223,201,159
fallback=Level_Up_Level2,Euch wird klar, dass Ihr die ganze Zeit wie in einem Traum dahingeglitten seid. Aber nach den Herausforderungen der letzten Tage wird Euch plötzlich bewusst, dass Ihr jetzt erst wirklich lebt.
fallback=Level_Up_Level3,Langsam begreift Ihr die Geheimnisse, die zum Erfolg führen. Es ist alles nur eine Frage der Konzentration.
fallback=Level_Up_Level4,Plötzlich wird Euch alles klar. Ihr müsst Euch einfach nur konzentrieren. All die Energie und Zeit, die Ihr verschwendet habt ... Es ist eine Schande, aber ohne die Erfahrung, die Ihr gesammelt habt, indem Ihr etwas riskiertet und die Verantwortung für das Versagen auf Euch nahmt, wie hättet Ihr es begreifen können?
fallback=Level_Up_Level5,Alles, was Ihr tut, wird ein wenig einfacher, instinktiver, effizienter. Es ist, als hätten sich Eure Sinne und Instinkte weiterentwickelt.
fallback=Level_Up_Level6,Ihr spürt, dass Ihr aufmerksamer und offener für neue Ideen seid. Ihr habt viel über Morrowind gelernt. Jetzt erscheint es euch unglaublich, wie ignorant Ihr wart – und es gibt noch so viel zu lernen.
fallback=Level_Up_Level7,Ihr seid entschlossen, Euch noch weiter zu entwickeln. Vielleicht steckt mehr in Euch, als Ihr glaubtet.
fallback=Level_Up_Level8,Das Geheimnis scheint harte Arbeit zu sein. Aber es gehört auch eine Menge Inspiration und Hingabe dazu.
fallback=Level_Up_Level9,Alles, was Ihr tut, wird ein wenig einfacher, instinktiver, effizienter. Es ist, als hätten sich Eure Sinne und Instinkte weiterentwickelt.
fallback=Level_Up_Level10,Nach dem Erwachen fühlt Ihr Euch neuen Aufgaben besser gewachsen. Die Angst vor einem Versagen ist verflogen. Versagen ist nicht mehr, als die Möglichkeit, etwas neues zu lernen.
fallback=Level_Up_Level11,Klugheit hat noch nie geschadet. Etwas Glück ist auch nicht schlecht. Aber der Schlüssel zum Erfolg ist Geduld und harte Arbeit. Und das Gefühl des Erfolgs ist durch nichts zu ersetzen.
fallback=Level_Up_Level12,Ihr könnt kaum glauben, wie einfach alles ist. Ihr müsst einfach nur ungewöhnliche Wege beschreiten. Und plötzlich ergibt alles einen Sinn und Eure Taten sind von Erfolg gekrönt.
fallback=Level_Up_Level13,Es ist wirklich erstaunlich. Gestern waren manche Dinge unlösbar und heute sind sie vollkommen einfach. Was eine Nacht Schlaf so ausmachen kann.
fallback=Level_Up_Level14,Ihr erwacht voller Energie und neuer Ideen und es scheint, als ob sich über Nacht alles geändert hätte. Erstaunlich, was ein Tag für einen Unterschied bewirken kann.
fallback=Level_Up_Level15,Schlagartig wird Euch klar, was für eine Art von Leben Ihr bisher geführt habt und was Ihr Eurem Körper zugemutet habt. Die physische Leistungsfähigkeit hat Grenzen und vielleicht habt Ihr Eure erreicht. Ihr fragtet Euch, wie es ist, alt zu werden. Nun, jetzt wisst Ihr es.
fallback=Level_Up_Level16,Ihr habt Euch zu sehr bemüht, zu viel gegrübelt. Entspannt euch. Vertraut Euren Instinkten. Seid einfach Ihr selbst. Kümmert Euch um die kleinen Dinge, und die großen werden sich von alleine lösen.
fallback=Level_Up_Level17,Das Leben ist noch nicht zu Ende. Es gibt immer noch neues zu entdecken, zu erlernen, zu erfahren. Nur Körper und Seele werden dabei nicht jünger.
fallback=Level_Up_Level18,Die Herausforderung lautet jetzt, so lange auf dem Gipfel Eures Könnens zu bleiben, wie möglich. Vielleicht seid Ihr stärker als jeder andere Sterbliche, der je das Antlitz dieser Erde gesehen hat, aber es gibt immer einen neuen, jüngeren Herausforderer.
fallback=Level_Up_Level19,Ihr seid wirklich gut. Vielleicht sogar unbesiegbar. Aber genau darum wird es schwer für Euch, noch besser zu werden. Ihr werdet es weiter versuchen. Es liegt Euch einfach im Blut.
fallback=Level_Up_Level20,Ihr wart nie besser als heute. Mit etwas Glück und übermenschlicher Anstrengung wird es Euch vielleicht gelingen, Euch nicht wieder zu verschlechtern. Aber früher oder später geht etwas daneben, versagt Ihr, oder entgeht euch etwas – und das wird Euer Ende sein.
fallback=Level_Up_Default,Das Ergebnis harter Arbeit und Hingabe sieht für Unbeteiligte immer wie Glück aus. Aber Ihr habt Euch Euren Erfolg redlich verdient.
fallback=Question_1_Question,An einem hellen Tag trefft Ihr zufällig auf ein seltsames Tier, dessen Bein in der Falle eines Jägers gefangen ist. Der Blutung nach zu urteilen wird es nicht lange überleben. Was tut Ihr?
fallback=Question_1_AnswerOne,Ich ziehe meinen Dolch und beende barmherzig sein Leben mit einem einzigen Stoß.
fallback=Question_1_AnswerTwo,Ich benutze Kräuter aus meinem Beutel, um es einzuschläfern.
fallback=Question_1_AnswerThree,Ich mische mich nicht in die natürlichen Kreisläufe des Lebens und nutze die verbleibende Zeit, um das Tier zu erforschen, das ich vorher noch nie gesehen habe.
fallback=Question_1_Sound,Vo\Misc\CharGen QA1.wav
fallback=Question_2_Question,Eines Sommertages stellt Euch Euer Vater einige Arbeiten zur Wahl, die zu erledigen sind. Was würdet Ihr tun?
fallback=Question_2_AnswerOne,Ich arbeite mit ihm am Schmiedefeuer, um einen neuen Pflug zu formen.
fallback=Question_2_AnswerTwo,Ich sammle Kräuter für meine Mutter, die gerade das Essen bereitet.
fallback=Question_2_AnswerThree,Ich gehe am Fluss mit Netz und Schnur Fische fangen.
fallback=Question_2_Sound,Vo\Misc\CharGen QA2.wav
fallback=Question_3_Question,Ein Vetter gibt Euch einen sehr peinlichen Spitznamen und schlimmer noch, er nennt Euch öffentlich vor Euren Freunden so. Ihr habt ihn bereits gebeten, damit aufzuhören, aber er findet es mehr als lustig, Euch erröten zu sehen. Was tut Ihr?
fallback=Question_3_AnswerOne,Ich verprügele meinen Vetter und sage ihm dann, dass ich ihn, wenn er mich je wieder mit diesem Spitznamen rufen sollte, noch schlimmer zurichten werde.
fallback=Question_3_AnswerTwo,Ich denke mir eine Geschichte dazu aus, die ich so farbenprächtig ausmale, dass ich den Spitznamen gerne höre und ich mich seiner nicht mehr schäme.
fallback=Question_3_AnswerThree,Ich denke mir einen noch peinlicheren Spitznamen für ihn aus und benutze ihn so lange, bis er seine Lektion gelernt hat.
fallback=Question_3_Sound,Vo\Misc\CharGen QA3.wav
fallback=Question_4_Question,In einer Taverne wird angeregt über eine Gruppe von Leuten gesprochen, die man dort "Telepathen" nennt. Sie wurden von einigen Herrschern von Stadtstaaten angeheuert. Gerüchte gehen um, dass diese Telepathen die Gedanken der anderen lesen können und ihrem Herrn dann berichten, wer Wahres und wer Falsches spricht. Was haltet Ihr davon?
fallback=Question_4_AnswerOne,Das ist schrecklich. Niemand hat das Recht, die Gedanken anderer zu lesen, nicht einmal ein König darf auf solch hinterlistige Weise in den Verstand eines anderen eindringen.
fallback=Question_4_AnswerTwo,Loyale Anhänger des Königs haben von einem Telepathen nichts zu befürchten. Es ist wichtig, die Möglichkeit zu haben, Meuchelmörder und Spione aufzuspüren, bevor es zu spät ist.
fallback=Question_4_AnswerThree,In diesen Zeiten ist das ein notwendiges Übel. Obwohl ich dies nicht grundsätzlich befürworte, so könnte ein Telepath doch in Kriegszeiten oder um jemanden eines Verbrechens für unschuldig zu befinden von Vorteil sein.
fallback=Question_4_Sound,Vo\Misc\CharGen QA4.wav
fallback=Question_5_Question,Eure Mutter schickt Euch mit einer Einkaufsliste auf den Markt. Nachdem Ihr die Einkäufe getätigt habt, stellt Ihr fest, dass der Ladeninhaber Euch zuviel Wechselgeld gegeben hat. Was macht Ihr?
fallback=Question_5_AnswerOne,Ich gehe zurück und gebe dem Händler sein schwer verdientes Geld zurück und kläre ihn über seinen Fehler auf.
fallback=Question_5_AnswerTwo,Ich benutze das Geld, um Dinge zu kaufen, die meiner Familie von Nutzen sein werden.
fallback=Question_5_AnswerThree,Ich stecke das zusätzliche Geld ein, denn ich weiß, dass alle Händler ihren Kunden für gewöhnlich zu viel berechnen.
fallback=Question_5_Sound,Vo\Misc\CharGen QA5.wav
fallback=Question_6_Question,Auf einem Marktplatz beobachtet Ihr, wie ein Dieb den Goldbeutel eines Edelmannes stiehlt. Während er den Beutel nimmt, bemerkt der Edelmann ihn und ruft nach den Wachen. Auf seiner Flucht verliert der Dieb den Beutel in Eurer Nähe. Zu Eurer Überraschung bemerkt niemand den Beutel vor Euren Füßen. Was werdet Ihr tun?
fallback=Question_6_AnswerOne,Ich nehme den Beutel und gebe ihn der Wache, erfüllt von dem Wissen, dass es das einzig Ehrenhafte ist, das Geld seinem rechtmäßigen Eigentümer zurückzugeben.
fallback=Question_6_AnswerTwo,Ich lasse den Beutel liegen, da man sich besser nicht in fremde Angelegenheiten einmischen sollte.
fallback=Question_6_AnswerThree,Ich nehme den Beutel an mich und stecke ihn in dem Wissen ein, dass der unerwartete Glücksfall meiner Familie in schwierigen Zeiten von Nutzen sein wird.
fallback=Question_6_Sound,Vo\Misc\CharGen QA6.wav
fallback=Question_7_Question,Euer Vater gibt Euch eine Aufgabe, die Ihr verabscheut: Ihr sollt die Ställe säubern. Mit der Mistgabel in der Hand trefft Ihr einen Freund aus dem benachbarten Ort. Er bietet Euch an, im Gegenzug für einen Gefallen, die Arbeit an Eurer Stelle zu erledigen. Was macht Ihr?
fallback=Question_7_AnswerOne,Ich schlage sein Angebot aus, denn ich weiß, dass mein Vater erwartet, dass ich die Arbeit selber erledige, und es ist besser, nicht in seiner Schuld zu stehen.
fallback=Question_7_AnswerTwo,Ich bitte ihn, mir zu helfen, da vier Hände die Arbeit schneller erledigen als zwei, und stimme zu, ihm in Zukunft bei einer Aufgabe seiner Wahl zu helfen.
fallback=Question_7_AnswerThree,Ich nehme sein Angebot an, denn solange die Arbeit getan wird, kümmert es niemanden, wer sie verrichtet.
fallback=Question_7_Sound,Vo\Misc\CharGen QA7.wav
fallback=Question_8_Question,Eure Mutter bittet Euch, bei der Reparatur des Ofens zu helfen. Während der Arbeiten rutscht das noch sehr heiße Ofenrohr aus seiner Verankerung und fällt in Richtung Eurer Mutter. Was tut Ihr?
fallback=Question_8_AnswerOne,Ich werfe mich zwischen das Ofenrohr und meine Mutter.
fallback=Question_8_AnswerTwo,Ich greife mir das heiße Rohr und versuche es wegzustoßen.
fallback=Question_8_AnswerThree,Ich stoße meine Mutter fort.
fallback=Question_8_Sound,Vo\Misc\CharGen QA8.wav
fallback=Question_9_Question,Während Ihr in der Stadt seid, gibt Euch der Bäcker ein Stück Gebäck. Freudig nehmt Ihr es und geht in eine Gasse, um es in Ruhe zu genießen. In der Gasse lauert Euch eine Bande von Kindern Eures Alters auf. Der Anführer verlangt das Gebäck und droht Euch, falls Ihr es nicht hergebt, mit Schlägen. Was macht Ihr?
fallback=Question_9_AnswerOne,Ich lasse das Gebäck fallen, zertrete es und bereite mich auf den Kampf vor.
fallback=Question_9_AnswerTwo,Ich gebe ihm das Gebäck ohne Streit, denn ich weiß, dass ich mir später am Abend, wenn all meine Freunde um mich versammelt sind, alles doppelt und dreifach von ihm zurückholen werde.
fallback=Question_9_AnswerThree,Ich tue so, als würde ich das Gebäck hergeben. Dann werfe ich es kurz vor der Übergabe in die Luft, beseelt von der Hoffnung, dass ihre Aufmerksamkeit auf dem Gebäckstück weilt und ich so den Anführer der Bande niederschlagen kann.
fallback=Question_9_Sound,Vo\Misc\CharGen QA9.wav
fallback=Question_10_Question,Ihr kommt in eine Stadt und seht, wie ein sehr gut gekleideter Mann vor einer Menschenmenge flieht. Er schreit um Hilfe. Die Menge hinter ihm scheint sehr wütend zu sein. Was macht Ihr?
fallback=Question_10_AnswerOne,Ich eile sofort den Bewohnern der Stadt zur Hilfe, obwohl ich keinerlei Kenntnisse der vorherigen Geschehnisse habe.
fallback=Question_10_AnswerTwo,Ich trete zur Seite, lasse Mann und Meute passieren und hüte mich davor, mich in fremde Angelegenheiten einzumischen.
fallback=Question_10_AnswerThree,Ich eile dem Mann unverzüglich zu Hilfe, obwohl ich keinerlei Wissen über die vorherigen Geschehnisse besitze.
fallback=Question_10_Sound,Vo\Misc\CharGen QA10.wav
fallback=Blood_Model_0,BloodSplat.nif
fallback=Blood_Model_1,BloodSplat2.nif
fallback=Blood_Model_2,BloodSplat3.nif
fallback=Blood_Texture_0,Tx_Blood.tga
fallback=Blood_Texture_1,Tx_Blood_White.tga
fallback=Blood_Texture_2,Tx_Blood_Gold.tga
fallback=Blood_Texture_Name_0,Default (Red)
fallback=Blood_Texture_Name_1,Skeleton (White)
fallback=Blood_Texture_Name_2,Metal Sparks (Gold)
fallback=Movies_Company_Logo,bethesda logo.bik
fallback=Movies_Morrowind_Logo,mw_logo.bik
fallback=Movies_New_Game,mw_intro.bik
fallback=Movies_Loading,mw_load.bik
fallback=Movies_Options_Menu,mw_menu.bik
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Sound_ID_0,Thunder0
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Sound_ID_1,Thunder1
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Sound_ID_2,Thunder2
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Sound_ID_3,Thunder3
fallback=Weather_Sunrise_Time,6
fallback=Weather_Sunset_Time,18
fallback=Weather_Sunrise_Duration,2
fallback=Weather_Sunset_Duration,2
fallback=Weather_Hours_Between_Weather_Changes,20
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Frequency,.4
fallback=Weather_Thunderstorm_Thunder_Threshold,0.6
fallback=Weather_EnvReduceColor,255,255,255,255
fallback=Weather_LerpCloseColor,037,046,048,255
fallback=Weather_BumpFadeColor,230,239,255,255
fallback=Weather_AlphaReduce,0.35
fallback=Weather_Minimum_Time_Between_Environmental_Sounds,1.0
fallback=Weather_Maximum_Time_Between_Environmental_Sounds,5.0
fallback=Weather_Sun_Glare_Fader_Max,0.5
fallback=Weather_Sun_Glare_Fader_Angle_Max,30.0
fallback=Weather_Sun_Glare_Fader_Color,222,095,039
fallback=Weather_Timescale_Clouds,0
fallback=Weather_Precip_Gravity,575
fallback=Weather_Rain_Ripples,1
fallback=Weather_Rain_Ripple_Radius,1024
fallback=Weather_Rain_Ripples_Per_Drop,1
fallback=Weather_Rain_Ripple_Scale,0.3
fallback=Weather_Rain_Ripple_Speed,1.0
fallback=Weather_Fog_Depth_Change_Speed,3
fallback=Weather_Sky_Pre-Sunrise_Time,.5
fallback=Weather_Sky_Post-Sunrise_Time,1
fallback=Weather_Sky_Pre-Sunset_Time,1.5
fallback=Weather_Sky_Post-Sunset_Time,.5
fallback=Weather_Ambient_Pre-Sunrise_Time,.5
fallback=Weather_Ambient_Post-Sunrise_Time,2
fallback=Weather_Ambient_Pre-Sunset_Time,1
fallback=Weather_Ambient_Post-Sunset_Time,1.25
fallback=Weather_Fog_Pre-Sunrise_Time,.5
fallback=Weather_Fog_Post-Sunrise_Time,1
fallback=Weather_Fog_Pre-Sunset_Time,2
fallback=Weather_Fog_Post-Sunset_Time,1
fallback=Weather_Sun_Pre-Sunrise_Time,0
fallback=Weather_Sun_Post-Sunrise_Time,0
fallback=Weather_Sun_Pre-Sunset_Time,1
fallback=Weather_Sun_Post-Sunset_Time,1.25
fallback=Weather_Stars_Post-Sunset_Start,1
fallback=Weather_Stars_Pre-Sunrise_Finish,2
fallback=Weather_Stars_Fading_Duration,2
fallback=Weather_Snow_Ripples,0
fallback=Weather_Snow_Ripple_Radius,1024
fallback=Weather_Snow_Ripples_Per_Flake,1
fallback=Weather_Snow_Ripple_Scale,0.3
fallback=Weather_Snow_Ripple_Speed,1.0
fallback=Weather_Snow_Gravity_Scale,0.1
fallback=Weather_Snow_High_Kill,700
fallback=Weather_Snow_Low_Kill,150
fallback=Weather_Clear_Cloud_Texture,Tx_Sky_Clear.tga
fallback=Weather_Clear_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Clear_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Clear_Sky_Sunrise_Color,117,141,164
fallback=Weather_Clear_Sky_Day_Color,095,135,203
fallback=Weather_Clear_Sky_Sunset_Color,056,089,129
fallback=Weather_Clear_Sky_Night_Color,009,010,011
fallback=Weather_Clear_Fog_Sunrise_Color,255,189,157
fallback=Weather_Clear_Fog_Day_Color,206,227,255
fallback=Weather_Clear_Fog_Sunset_Color,255,189,157
fallback=Weather_Clear_Fog_Night_Color,009,010,011
fallback=Weather_Clear_Ambient_Sunrise_Color,047,066,096
fallback=Weather_Clear_Ambient_Day_Color,137,140,160
fallback=Weather_Clear_Ambient_Sunset_Color,068,075,096
fallback=Weather_Clear_Ambient_Night_Color,032,035,042
fallback=Weather_Clear_Sun_Sunrise_Color,242,159,119
fallback=Weather_Clear_Sun_Day_Color,255,252,238
fallback=Weather_Clear_Sun_Sunset_Color,255,114,079
fallback=Weather_Clear_Sun_Night_Color,059,097,176
fallback=Weather_Clear_Sun_Disc_Sunset_Color,255,189,157
fallback=Weather_Clear_Land_Fog_Day_Depth,.69
fallback=Weather_Clear_Land_Fog_Night_Depth,.69
fallback=Weather_Clear_Wind_Speed,.1
fallback=Weather_Clear_Cloud_Speed,1.25
fallback=Weather_Clear_Glare_View,1
fallback=Weather_Clear_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Cloudy_Cloud_Texture,Tx_Sky_Cloudy.tga
fallback=Weather_Cloudy_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Cloudy_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Cloudy_Sky_Sunrise_Color,126,158,173
fallback=Weather_Cloudy_Sky_Day_Color,117,160,215
fallback=Weather_Cloudy_Sky_Sunset_Color,111,114,159
fallback=Weather_Cloudy_Sky_Night_Color,009,010,011
fallback=Weather_Cloudy_Fog_Sunrise_Color,255,207,149
fallback=Weather_Cloudy_Fog_Day_Color,245,235,224
fallback=Weather_Cloudy_Fog_Sunset_Color,255,155,106
fallback=Weather_Cloudy_Fog_Night_Color,009,010,011
fallback=Weather_Cloudy_Ambient_Sunrise_Color,066,074,087
fallback=Weather_Cloudy_Ambient_Day_Color,137,145,160
fallback=Weather_Cloudy_Ambient_Sunset_Color,071,080,092
fallback=Weather_Cloudy_Ambient_Night_Color,032,039,054
fallback=Weather_Cloudy_Sun_Sunrise_Color,241,177,099
fallback=Weather_Cloudy_Sun_Day_Color,255,236,221
fallback=Weather_Cloudy_Sun_Sunset_Color,255,089,000
fallback=Weather_Cloudy_Sun_Night_Color,077,091,124
fallback=Weather_Cloudy_Sun_Disc_Sunset_Color,255,202,179
fallback=Weather_Cloudy_Land_Fog_Day_Depth,.72
fallback=Weather_Cloudy_Land_Fog_Night_Depth,.72
fallback=Weather_Cloudy_Wind_Speed,.2
fallback=Weather_Cloudy_Cloud_Speed,2
fallback=Weather_Cloudy_Glare_View,1
fallback=Weather_Cloudy_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Foggy_Cloud_Texture,Tx_Sky_Foggy.tga
fallback=Weather_Foggy_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Foggy_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Foggy_Sky_Sunrise_Color,197,190,180
fallback=Weather_Foggy_Sky_Day_Color,184,211,228
fallback=Weather_Foggy_Sky_Sunset_Color,142,159,176
fallback=Weather_Foggy_Sky_Night_Color,018,023,028
fallback=Weather_Foggy_Fog_Sunrise_Color,173,164,148
fallback=Weather_Foggy_Fog_Day_Color,150,187,209
fallback=Weather_Foggy_Fog_Sunset_Color,113,135,157
fallback=Weather_Foggy_Fog_Night_Color,019,024,029
fallback=Weather_Foggy_Ambient_Sunrise_Color,048,043,037
fallback=Weather_Foggy_Ambient_Day_Color,092,109,120
fallback=Weather_Foggy_Ambient_Sunset_Color,029,053,076
fallback=Weather_Foggy_Ambient_Night_Color,028,033,039
fallback=Weather_Foggy_Sun_Sunrise_Color,177,162,137
fallback=Weather_Foggy_Sun_Day_Color,111,131,151
fallback=Weather_Foggy_Sun_Sunset_Color,125,157,189
fallback=Weather_Foggy_Sun_Night_Color,081,100,119
fallback=Weather_Foggy_Sun_Disc_Sunset_Color,223,223,223
fallback=Weather_Foggy_Land_Fog_Day_Depth,1.0
fallback=Weather_Foggy_Land_Fog_Night_Depth,1.9
fallback=Weather_Foggy_Wind_Speed,0
fallback=Weather_Foggy_Cloud_Speed,1.25
fallback=Weather_Foggy_Glare_View,0.25
fallback=Weather_Foggy_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Thunderstorm_Cloud_Texture,Tx_Sky_Thunder.tga
fallback=Weather_Thunderstorm_Clouds_Maximum_Percent,0.66
fallback=Weather_Thunderstorm_Transition_Delta,.030
fallback=Weather_Thunderstorm_Sky_Sunrise_Color,035,036,039
fallback=Weather_Thunderstorm_Sky_Day_Color,097,104,115
fallback=Weather_Thunderstorm_Sky_Sunset_Color,035,036,039
fallback=Weather_Thunderstorm_Sky_Night_Color,019,020,022
fallback=Weather_Thunderstorm_Fog_Sunrise_Color,070,074,085
fallback=Weather_Thunderstorm_Fog_Day_Color,097,104,115
fallback=Weather_Thunderstorm_Fog_Sunset_Color,070,074,085
fallback=Weather_Thunderstorm_Fog_Night_Color,019,020,022
fallback=Weather_Thunderstorm_Ambient_Sunrise_Color,054,054,054
fallback=Weather_Thunderstorm_Ambient_Day_Color,090,090,090
fallback=Weather_Thunderstorm_Ambient_Sunset_Color,054,054,054
fallback=Weather_Thunderstorm_Ambient_Night_Color,049,051,054
fallback=Weather_Thunderstorm_Sun_Sunrise_Color,091,099,122
fallback=Weather_Thunderstorm_Sun_Day_Color,138,144,155
fallback=Weather_Thunderstorm_Sun_Sunset_Color,096,101,117
fallback=Weather_Thunderstorm_Sun_Night_Color,055,076,110
fallback=Weather_Thunderstorm_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Thunderstorm_Land_Fog_Day_Depth,1
fallback=Weather_Thunderstorm_Land_Fog_Night_Depth,1.15
fallback=Weather_Thunderstorm_Wind_Speed,.5
fallback=Weather_Thunderstorm_Cloud_Speed,3
fallback=Weather_Thunderstorm_Glare_View,0
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Loop_Sound_ID,rain heavy
fallback=Weather_Thunderstorm_Using_Precip,1
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Diameter,600
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Height_Min,200
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Height_Max,700
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Threshold,0.6
fallback=Weather_Thunderstorm_Max_Raindrops,650
fallback=Weather_Thunderstorm_Rain_Entrance_Speed,5
fallback=Weather_Thunderstorm_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Thunderstorm_Flash_Decrement,4
fallback=Weather_Rain_Cloud_Texture,Tx_Sky_Rainy.tga
fallback=Weather_Rain_Clouds_Maximum_Percent,0.66
fallback=Weather_Rain_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Rain_Sky_Sunrise_Color,071,074,075
fallback=Weather_Rain_Sky_Day_Color,116,120,122
fallback=Weather_Rain_Sky_Sunset_Color,073,073,073
fallback=Weather_Rain_Sky_Night_Color,024,025,026
fallback=Weather_Rain_Fog_Sunrise_Color,071,074,075
fallback=Weather_Rain_Fog_Day_Color,116,120,122
fallback=Weather_Rain_Fog_Sunset_Color,073,073,073
fallback=Weather_Rain_Fog_Night_Color,024,025,026
fallback=Weather_Rain_Ambient_Sunrise_Color,097,090,088
fallback=Weather_Rain_Ambient_Day_Color,105,110,113
fallback=Weather_Rain_Ambient_Sunset_Color,088,097,097
fallback=Weather_Rain_Ambient_Night_Color,050,055,067
fallback=Weather_Rain_Sun_Sunrise_Color,131,122,120
fallback=Weather_Rain_Sun_Day_Color,149,157,170
fallback=Weather_Rain_Sun_Sunset_Color,120,126,131
fallback=Weather_Rain_Sun_Night_Color,050,062,101
fallback=Weather_Rain_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Rain_Land_Fog_Day_Depth,.8
fallback=Weather_Rain_Land_Fog_Night_Depth,.8
fallback=Weather_Rain_Wind_Speed,.3
fallback=Weather_Rain_Cloud_Speed,2
fallback=Weather_Rain_Glare_View,0
fallback=Weather_Rain_Rain_Loop_Sound_ID,Rain
fallback=Weather_Rain_Using_Precip,1
fallback=Weather_Rain_Rain_Diameter,600
fallback=Weather_Rain_Rain_Height_Min,200
fallback=Weather_Rain_Rain_Height_Max,700
fallback=Weather_Rain_Rain_Threshold,0.6
fallback=Weather_Rain_Rain_Entrance_Speed,7
fallback=Weather_Rain_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Rain_Max_Raindrops,450
fallback=Weather_Overcast_Cloud_Texture,Tx_Sky_Overcast.tga
fallback=Weather_Overcast_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Overcast_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Overcast_Sky_Sunrise_Color,091,099,106
fallback=Weather_Overcast_Sky_Day_Color,143,146,149
fallback=Weather_Overcast_Sky_Sunset_Color,108,115,121
fallback=Weather_Overcast_Sky_Night_Color,019,022,025
fallback=Weather_Overcast_Fog_Sunrise_Color,091,099,106
fallback=Weather_Overcast_Fog_Day_Color,143,146,149
fallback=Weather_Overcast_Fog_Sunset_Color,108,115,121
fallback=Weather_Overcast_Fog_Night_Color,019,022,025
fallback=Weather_Overcast_Ambient_Sunrise_Color,084,088,092
fallback=Weather_Overcast_Ambient_Day_Color,093,096,105
fallback=Weather_Overcast_Ambient_Sunset_Color,083,077,075
fallback=Weather_Overcast_Ambient_Night_Color,057,060,066
fallback=Weather_Overcast_Sun_Sunrise_Color,087,125,163
fallback=Weather_Overcast_Sun_Day_Color,163,169,183
fallback=Weather_Overcast_Sun_Sunset_Color,085,103,157
fallback=Weather_Overcast_Sun_Night_Color,032,054,100
fallback=Weather_Overcast_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Overcast_Land_Fog_Day_Depth,.70
fallback=Weather_Overcast_Land_Fog_Night_Depth,.70
fallback=Weather_Overcast_Wind_Speed,.2
fallback=Weather_Overcast_Cloud_Speed,1.5
fallback=Weather_Overcast_Glare_View,0
fallback=Weather_Overcast_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Ashstorm_Cloud_Texture,Tx_Sky_Ashstorm.tga
fallback=Weather_Ashstorm_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Ashstorm_Transition_Delta,.035
fallback=Weather_Ashstorm_Sky_Sunrise_Color,091,056,051
fallback=Weather_Ashstorm_Sky_Day_Color,124,073,058
fallback=Weather_Ashstorm_Sky_Sunset_Color,106,055,040
fallback=Weather_Ashstorm_Sky_Night_Color,020,021,022
fallback=Weather_Ashstorm_Fog_Sunrise_Color,091,056,051
fallback=Weather_Ashstorm_Fog_Day_Color,124,073,058
fallback=Weather_Ashstorm_Fog_Sunset_Color,106,055,040
fallback=Weather_Ashstorm_Fog_Night_Color,020,021,022
fallback=Weather_Ashstorm_Ambient_Sunrise_Color,054,042,037
fallback=Weather_Ashstorm_Ambient_Day_Color,075,049,041
fallback=Weather_Ashstorm_Ambient_Sunset_Color,048,039,035
fallback=Weather_Ashstorm_Ambient_Night_Color,036,042,049
fallback=Weather_Ashstorm_Sun_Sunrise_Color,184,091,071
fallback=Weather_Ashstorm_Sun_Day_Color,228,139,114
fallback=Weather_Ashstorm_Sun_Sunset_Color,185,086,057
fallback=Weather_Ashstorm_Sun_Night_Color,054,066,074
fallback=Weather_Ashstorm_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Ashstorm_Land_Fog_Day_Depth,1.1
fallback=Weather_Ashstorm_Land_Fog_Night_Depth,1.2
fallback=Weather_Ashstorm_Wind_Speed,.8
fallback=Weather_Ashstorm_Cloud_Speed,7
fallback=Weather_Ashstorm_Glare_View,0
fallback=Weather_Ashstorm_Ambient_Loop_Sound_ID,ashstorm
fallback=Weather_Ashstorm_Storm_Threshold,.70
fallback=Weather_Blight_Cloud_Texture,Tx_Sky_Blight.tga
fallback=Weather_Blight_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Blight_Transition_Delta,.040
fallback=Weather_Blight_Sky_Sunrise_Color,090,035,035
fallback=Weather_Blight_Sky_Day_Color,090,035,035
fallback=Weather_Blight_Sky_Sunset_Color,092,033,033
fallback=Weather_Blight_Sky_Night_Color,044,014,014
fallback=Weather_Blight_Fog_Sunrise_Color,090,035,035
fallback=Weather_Blight_Fog_Day_Color,128,019,019
fallback=Weather_Blight_Fog_Sunset_Color,092,033,033
fallback=Weather_Blight_Fog_Night_Color,044,014,014
fallback=Weather_Blight_Ambient_Sunrise_Color,061,040,040
fallback=Weather_Blight_Ambient_Day_Color,079,054,054
fallback=Weather_Blight_Ambient_Sunset_Color,061,040,040
fallback=Weather_Blight_Ambient_Night_Color,056,058,062
fallback=Weather_Blight_Sun_Sunrise_Color,180,078,078
fallback=Weather_Blight_Sun_Day_Color,224,084,084
fallback=Weather_Blight_Sun_Sunset_Color,180,078,078
fallback=Weather_Blight_Sun_Night_Color,061,091,143
fallback=Weather_Blight_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Blight_Land_Fog_Day_Depth,1.1
fallback=Weather_Blight_Land_Fog_Night_Depth,1.2
fallback=Weather_Blight_Wind_Speed,.9
fallback=Weather_Blight_Cloud_Speed,9
fallback=Weather_Blight_Glare_View,0
fallback=Weather_Blight_Ambient_Loop_Sound_ID,Blight
fallback=Weather_Blight_Storm_Threshold,.70
fallback=Weather_Blight_Disease_Chance,.10
fallback=Weather_Snow_Cloud_Texture,Tx_BM_Sky_Snow.tga
fallback=Weather_Snow_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Snow_Transition_Delta,.015
fallback=Weather_Snow_Sky_Sunrise_Color,106,091,091
fallback=Weather_Snow_Sky_Day_Color,153,158,166
fallback=Weather_Snow_Sky_Sunset_Color,096,115,134
fallback=Weather_Snow_Sky_Night_Color,031,035,039
fallback=Weather_Snow_Fog_Sunrise_Color,106,091,091
fallback=Weather_Snow_Fog_Day_Color,153,158,166
fallback=Weather_Snow_Fog_Sunset_Color,096,115,134
fallback=Weather_Snow_Fog_Night_Color,031,035,039
fallback=Weather_Snow_Ambient_Sunrise_Color,092,084,084
fallback=Weather_Snow_Ambient_Day_Color,093,096,105
fallback=Weather_Snow_Ambient_Sunset_Color,070,079,087
fallback=Weather_Snow_Ambient_Night_Color,049,058,068
fallback=Weather_Snow_Sun_Sunrise_Color,141,109,109
fallback=Weather_Snow_Sun_Day_Color,163,169,183
fallback=Weather_Snow_Sun_Sunset_Color,101,121,141
fallback=Weather_Snow_Sun_Night_Color,055,066,077
fallback=Weather_Snow_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Snow_Land_Fog_Day_Depth,1.0
fallback=Weather_Snow_Land_Fog_Night_Depth,1.2
fallback=Weather_Snow_Wind_Speed,0
fallback=Weather_Snow_Cloud_Speed,1.5
fallback=Weather_Snow_Glare_View,0
fallback=Weather_Snow_Snow_Diameter,800
fallback=Weather_Snow_Snow_Height_Min,400
fallback=Weather_Snow_Snow_Height_Max,700
fallback=Weather_Snow_Snow_Entrance_Speed,6
fallback=Weather_Snow_Max_Snowflakes,750
fallback=Weather_Snow_Ambient_Loop_Sound_ID,None
fallback=Weather_Snow_Snow_Threshold,0.5
fallback=Weather_Blizzard_Cloud_Texture,Tx_BM_Sky_Blizzard.tga
fallback=Weather_Blizzard_Clouds_Maximum_Percent,1.0
fallback=Weather_Blizzard_Transition_Delta,.030
fallback=Weather_Blizzard_Sky_Sunrise_Color,091,099,106
fallback=Weather_Blizzard_Sky_Day_Color,121,133,145
fallback=Weather_Blizzard_Sky_Sunset_Color,108,115,121
fallback=Weather_Blizzard_Sky_Night_Color,027,029,031
fallback=Weather_Blizzard_Fog_Sunrise_Color,091,099,106
fallback=Weather_Blizzard_Fog_Day_Color,121,133,145
fallback=Weather_Blizzard_Fog_Sunset_Color,108,115,121
fallback=Weather_Blizzard_Fog_Night_Color,021,024,028
fallback=Weather_Blizzard_Ambient_Sunrise_Color,084,088,092
fallback=Weather_Blizzard_Ambient_Day_Color,093,096,105
fallback=Weather_Blizzard_Ambient_Sunset_Color,083,077,075
fallback=Weather_Blizzard_Ambient_Night_Color,053,062,070
fallback=Weather_Blizzard_Sun_Sunrise_Color,114,128,146
fallback=Weather_Blizzard_Sun_Day_Color,163,169,183
fallback=Weather_Blizzard_Sun_Sunset_Color,106,114,136
fallback=Weather_Blizzard_Sun_Night_Color,057,066,074
fallback=Weather_Blizzard_Sun_Disc_Sunset_Color,128,128,128
fallback=Weather_Blizzard_Land_Fog_Day_Depth,2.8
fallback=Weather_Blizzard_Land_Fog_Night_Depth,3.0
fallback=Weather_Blizzard_Wind_Speed,.9
fallback=Weather_Blizzard_Cloud_Speed,7.5
fallback=Weather_Blizzard_Glare_View,0
fallback=Weather_Blizzard_Ambient_Loop_Sound_ID,BM Blizzard
fallback=Weather_Blizzard_Storm_Threshold,.50
fallback=Moons_Secunda_Size,40
fallback=Moons_Secunda_Axis_Offset,50
fallback=Moons_Secunda_Speed,.6
fallback=Moons_Secunda_Daily_Increment,1.2
fallback=Moons_Secunda_Moon_Shadow_Early_Fade_Angle,0.5
fallback=Moons_Secunda_Fade_Start_Angle,50
fallback=Moons_Secunda_Fade_End_Angle,30
fallback=Moons_Secunda_Fade_In_Start,14
fallback=Moons_Secunda_Fade_In_Finish,15
fallback=Moons_Secunda_Fade_Out_Start,7
fallback=Moons_Secunda_Fade_Out_Finish,10
fallback=Moons_Masser_Size,94
fallback=Moons_Masser_Axis_Offset,35
fallback=Moons_Masser_Speed,.5
fallback=Moons_Masser_Daily_Increment,1
fallback=Moons_Masser_Moon_Shadow_Early_Fade_Angle,0.5
fallback=Moons_Masser_Fade_Start_Angle,50
fallback=Moons_Masser_Fade_End_Angle,40
fallback=Moons_Masser_Fade_In_Start,14
fallback=Moons_Masser_Fade_In_Finish,15
fallback=Moons_Masser_Fade_Out_Start,7
fallback=Moons_Masser_Fade_Out_Finish,10
fallback=Moons_Script_Color,255,20,20
data="/home/scrawl/mw/drive_c/Program Files (x86)/Bethesda Softworks/Morrowind/Data Files"
data="/home/scrawl/Downloads/sgmonkey"
data="/home/scrawl/mwdata/mwpatched"
data="/home/scrawl/mwdata/betterbodies"
data="/home/scrawl/mwdata/firemoth"
data="/home/scrawl/mwdata/abotsiltstrider"
activate-dist=100000
content=Morrowind.esm
content=Tribunal.esm
content=Bloodmoon.esm
User avatar
Zini
Posts: 5538
Joined: 06 Aug 2011, 15:16

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by Zini »

I created an Addon for Morrowind.esm and added a Debug profile. Why does nothing show up in Debug -> Run OpenMW sub-menu? It's empty.
You need to set the global flag for the debug profile (no point in spamming the main menu with profile items that only make sense from cell context).

About the bug: Not sure. Will investigate.

Edit: What was the name of the addon you created? And is there anything in the run log (see Debug menu)?
User avatar
scrawl
Posts: 2152
Joined: 18 Feb 2012, 11:51

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by scrawl »

Addon name was test.omwaddon. Run log contains

Code: Select all

Installing crash catcher
User avatar
Zini
Posts: 5538
Joined: 06 Aug 2011, 15:16

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by Zini »

That is weird. The first line I am getting is:
Running in a debugger, not installing crash catcher
Seems on your system Qt runs new processes differently.
User avatar
scrawl
Posts: 2152
Joined: 18 Feb 2012, 11:51

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by scrawl »

This is what I see with ps:

Code: Select all

./openmw --skip-menu --new-game=0 --script-run=/tmp/qt_temp.Ti5382 --data=/home/scrawl/.local/share/openmw/projects --content=Morrowind.esm --content= --content=test.omwaddon.project
Seems the empty "--content= " is the problem.

By the way, how does this handle disabling the content= lines that I have in my openmw.cfg? Or is that not implemented yet?
Last edited by scrawl on 15 Sep 2014, 08:41, edited 1 time in total.
User avatar
Zini
Posts: 5538
Joined: 06 Aug 2011, 15:16

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by Zini »

Yeah. When you created the addon, only MW was selected? Nothing else?
User avatar
scrawl
Posts: 2152
Joined: 18 Feb 2012, 11:51

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by scrawl »

Yeah. When you created the addon, only MW was selected? Nothing else?
Correct.
User avatar
Zini
Posts: 5538
Joined: 06 Aug 2011, 15:16

Re: Run OpenMW via OpenCS

Post by Zini »

Okay, I can reproduce that now by using only Morrowind.esm and a newly created addon. In my tests I had always used the other esm files too. Will investigate.
Post Reply